Grupa IV REKINKI 5-latki

GRUPA "REKINKI"

 

Wychowawca: mgr Agnieszka Szperlak

Nauczyciel: mgr Anna Błąkała

Pomoc n-la: Ewa Marszałek

WYDARZENIA MAJ 2021R.
opis dokumentutypdata

MAJ 2021R.

docx03-05-2021[ Pobierz ]
400 kB
ZAMIERZENIA MAJ 2021R.
opis dokumentutypdata

MAJ 2021R.

docx03-05-2021[ Pobierz ]
56 kB
WIOSNA NA WSI
opis dokumentutypdata

"Gramy w zielone"

 12.04.2021r.

pptx12-04-2021[ Pobierz ]
1 015 kB

"Mieszkańcy wiejskiego podwórka"

13.04.2021r.

pptx13-04-2021[ Pobierz ]
419 kB

Załącznik " Teatrzyk cieni"

13.04.2021r.

docx13-04-2021[ Pobierz ]
20 kB

"Mieszkańcy wiejskiego podwórka i ich dzieci"

14.04.2021r.

pptx14-04-2021[ Pobierz ]
1 344 kB

Niespodzianka

14.04.2021r.

docx14-04-2021[ Pobierz ]
50 kB

Grafomotoryka

docx14-04-2021[ Pobierz ]
53 kB

"Człowiek i zwierzęta"

15.04.2021r.

pptx14-04-2021[ Pobierz ]
1 561 kB

 

"W wiejskiej zagrodzie"

16.04.2021r.

pptx16-04-2021[ Pobierz ]
1 200 kB

"Łaciata krowa" 

16.04.2021r

Do wydruku

docx16-04-2021[ Pobierz ]
459 kB

Dyplom "MISTRZA ZDALNEJ EDUKACJI"

Do wydruku

docx16-04-2021[ Pobierz ]
112 kB
ULUBIONE ZADANIA - ZAKODOWANE RYSUNKI.
opis dokumentutypdata

KODOWANIE-MOTYL

pdf06-04-2021[ Pobierz ]
226 kB

KODOWANIE-SŁOŃCE

pdf06-04-2021[ Pobierz ]
236 kB
WIOSENNE POWROTY
opis dokumentutypdata

"Poznajemy budowę ptaka"

       06.04.2021r.

pptx06-04-2021[ Pobierz ]
1 727 kB

"Ptasie gniazda"

   07.04.2021r.

pptx07-04-2021[ Pobierz ]
1 845 kB

"Ptasie koncerty"

    08.04.2021r.

pptx08-04-2021[ Pobierz ]
1 892 kB

Załącznik do tematu "Ptasie koncerty"

 (do wydruku) 08.04.2021r.

docx08-04-2021[ Pobierz ]
100 kB

Grafomotoryka do wydruku.

docx08-04-2021[ Pobierz ]
221 kB

" Ptasie pióra"

  09.04.2021r.

pptx09-04-2021[ Pobierz ]
3 026 kB

Zadania dodatkowe do wydruku.

docx09-04-2021[ Pobierz ]
2 293 kB
Wielkanoc
opis dokumentutypdata

Wielkanocne malowanie-30.03.2021

pdf29-03-2021[ Pobierz ]
340 kB

Koszyczek wielkanocny - 31.03.2021

pdf30-03-2021[ Pobierz ]
275 kB

Kurczaki i jajka - 01.04.2021

pdf31-03-2021[ Pobierz ]
416 kB

Zwyczaje wielkanocne- 02.04.2021

pdf01-04-2021[ Pobierz ]
2 132 kB
Drodzy rodzice. Kochane Rekinki! Życzenia ciocie przesyłają i serdecznie pozdrawiają. Ciocia Ania, Ewa, Aga.

                                      Kartki świąteczne wielkanocne do wysłania. E-kartki wielkanocne na SMS,  FACEBOOK, MAIL. Najpiękniejsze wielkanocne kartki i życzenia | Kurier  Poranny  

Link do piosenki

                     https://www.youtube.com/watch?v=_SKe11ntnGc

Zamierzenia-Kwiecień 2021r.
opis dokumentutypdata

Zamierzenia.

Wiersz do nauczania.

Tekst piosenki.

docx31-03-2021[ Pobierz ]
164 kB
Wiosenne powroty
opis dokumentutypdata

Jajko i jego tajemnice-29.03.2021

pptx28-03-2021[ Pobierz ]
1 848 kB
WYDARZENIA MARZEC 2021R.
opis dokumentutypdata

Wydarzeni marzec 2021r.

docx28-02-2021[ Pobierz ]
390 kB
WIERSZ I PIOSENKA DO NAUCZANIA
opis dokumentutypdata

Wiersz i piosenka do nauczania - Marzec 2021r.

docx28-02-2021[ Pobierz ]
146 kB
ZAMIERZENIA MARZEC 2021R.
opis dokumentutypdata

Zamierzenia Marzec 2021r.

docx28-02-2021[ Pobierz ]
56 kB
Wydarzenia Luty 2021r.
opis dokumentutypdata

Wydarzenia Luty 2021r.

docx31-01-2021[ Pobierz ]
40 kB
Piosenka do nauczania-Luty
opis dokumentutypdata

Piosenka " Układ słoneczny"

docx31-01-2021[ Pobierz ]
12 kB
Zamierzenia luty
opis dokumentutypdata

Zamierzenia-Luty 2021r.

docx31-01-2021[ Pobierz ]
72 kB
INFORMACJA

DRODZY RODZICE!

UKAZAŁ SIĘ PIERWSZY NUMER GAZETKI PRZEDSZKOLNEJ. GORĄCO ZACHĘCAMY DO ZAKUPU. CENA SYMBOLICZNE 5 ZŁ. GAZETKĘ MOŻNA ZAKUPIĆ W PRZEDSIONKU NASZEGO PRZEDSZKOLA, PIENIĄŻKI WRZUCAMY DO PUSZKI. ŻYCZYMY PRZYJEMNEJ LEKTURY.

WYDARZENIA STYCZEŃ 2021R.
opis dokumentutypdata

WYDARZENIA STYCZEŃ 2021R.

docx09-01-2021[ Pobierz ]
91 kB
ZAMIERZENIA STYCZEŃ 2021R.
opis dokumentutypdata

ZAMIERZENIA STYCZEŃ 2021R.

odt12-01-2021[ Pobierz ]
182 kB
WYDARZENIA GRUDZIEŃ 2020R.
opis dokumentutypdata

WYDARZENIA GRUDZIEŃ 2020R.

docx29-11-2020[ Pobierz ]
125 kB
ZAMIERZENIA GRUDZIEŃ 2020R.
opis dokumentutypdata

ZAMIERZENIA GRUDZIEŃ

PIOSENKA

WIERSZ

docx29-11-2020[ Pobierz ]
55 kB
WYDARZENIA LISTOPAD 2020R.

 WYDARZENIA GRUPA „REKINKI” LISTOPAD 2020R.

05.11.2020R.DZIEŃ POSTACI Z BAJEK.

10.11.2020R. -  ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI.  W GRUPACH ODBĘDZIE SIĘ KONCERT PATRIOTYCZNY „ POLSKA NASZ WOLNY KRAJ – ON LINE” W TYM DNIU OBOWIĄZUJE STRÓJ GALOWY.

25.11.2020R.DZIEŃ MISIA. ZABAWY W GRUPIE.

27.11.2020R.ANDRZEJKI W GRUPACH. CHĘTNE DZIECI MOGĄ SIĘ PRZEBRAĆ ZA WRÓŻKI I CZARODZIEJÓW.

 

 

ZAMIERZENIA LISTOPAD 2020R.

ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZO-EDUKACYJNE LISTOPAD 2020R GRUPA 5-LATKI  „REKINKI”

TYDZIEŃ PIERWSZY „Moja rodzina”

-  rozwijanie umiejętności formułowania dłuższych, poprawnych gramatycznie, wypowiedzi na określony temat

- wzbogacanie wiedzy o rodzinie

- uświadomienie istnienia wartości w życiu ludzi

- dokonywanie oceny postępowania bohaterów literackich, uzasadnianie swojego zdania, rozwijanie umiejętności odróżniania dobra od zła

- poznawanie zawodów niedostępnych bezpośredniej obserwacji 

- rozumienie znaczenia pracy zawodowej rodziców

- rozwijanie umiejętności wokalnych

- reagowanie zmianą ruchu na ustalone komendy

- utrwalanie nazw figur geometrycznych

- rozwijanie kreatywności i pomysłowości

- przybliżanie dzieciom efektu odbicia i symetrii

- zapoznanie z wybranymi właściwościami magnesu

- zachęcanie do aktywnego spędzania czasu wolnego

TYDZIEŃ DRUGI „Mój dom, Święto Niepodległości”

-  rozwijanie mowy, wzbogacanie słownictwa o nazwy wykonywanych czynności

- kształtowanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek różnego typu

- Kształtowanie miłości i przywiązania do kraju ojczystego, jego kultury i tradycji

- Poznanie symboli narodowych naszego kraju

- kształtowanie właściwych zachowań wobec zwierząt domowych, budzenie wrażliwości na ich potrzeby

- rozwijanie umiejętności formułowania dłuższych wypowiedzi na określony temat

- rozumienie konieczności zachowania rezerwy wobec nieznanych zwierząt

- ćwiczenie umiejętności poprawnego operowania głosem podczas śpiewu

- wyrabianie szybkiej reakcji na ustalony sygnał

- rozwijanie zainteresowania aranżacją wnętrz

wzbogacanie słownictwa dzieci o nazwy pomieszczeń, występujących w nich sprzętów i przedmiotów oraz wykonywanych czynności

dobieranie obiektów w kolekcje według ich przeznaczenia lub miejsca, w którym się zwykle znajdują

- utrwalanie umiejętności liczenia w zakresie 6

- zapoznanie z wybranymi urządzeniami wykorzystywanymi w gospodarstwie domowym dawniej i dziś

- wzbogacanie wiadomości na temat dywanu

- poszerzanie doświadczeń plastycznych poprzez zastosowanie nowej techniki plastycznej

 TYDZIEŃ TRZECI : „Moje prawa i obowiązki”

 - spostrzeganie stanów emocjonalnych innych osób, właściwe reagowanie na nie

- kształtowanie właściwych zachowań społecznych

- zapoznanie się z dokumentem określającym prawa dziecka  rozumienie swojego prawa do pomocy ze strony dorosłych w trudnych sytuacjach

- uświadamianie dzieciom ich praw oraz rozumienie konieczności ich przestrzegania przez inne dzieci i przez dorosłych

- ćwiczenie pamięci: prezentowanie wyuczonego wiersza

- rozwijanie mowy komunikatywnej, uczenie się sztuki dyskutowania oraz argumentowania

- dowiadywanie się na temat posiadania przez dzieci i dorosłych nie tylko praw, ale i obowiązków

- rozwijanie umiejętności kodowania informacji

- utrwalanie tekstu i melodii piosenki

- prawidłowe odtwarzanie prezentowanych rytmów

- pogłębianie wiedzy na temat praw dziecka

- zachęcanie do rzetelnego wypełniania swoich obowiązków

- konfrontowanie tego, co dzieci lubią, z tym, co im wolno utrwalanie wiadomości na temat praw dziecka

TYDZIEŃ CZWARTY: „Moje zdrowie i bezpieczeństwo”

- dostrzeganie konsekwencji niewłaściwego ubioru w stosunku do warunków pogodowych

- wspomaganie rozwoju kompetencji społecznych – uwrażliwienie na potrzeby chorych

- poznawanie przedmiotów służących do utrzymywania czystości, opisywanie ich zastosowania

- poznawanie czynników warunkujących zdrowie

- przyzwyczajanie do systematycznego dbania o czystość ciała

- poznawanie osób niosących pomoc w różnych dolegliwościach

- poznawanie czynników warunkujących zdrowie: ruch, dieta, higiena

- rozwijanie umiejętności wokalnych

- wyrabianie reakcji na zmianę tempa

- dokonywanie oceny zachowań sprzyjających lub zagrażających bezpieczeństwu i zdrowiu

- nabywanie umiejętności przewidywania konsekwencji niebezpiecznych zachowań

- poznawanie sposobów radzenia sobie w sytuacjach zagrożenia

- rozumienie niebezpieczeństwa związanego z zabawą lekami oraz z zażywaniem leków bez zgody i nadzoru dorosłych

- zapoznanie z zasadami zdrowego odżywiania

- rozwijanie umiejętności plastycznych

 WIERSZ DO NAUCZANIA

„Czy Ty kochasz Polskę, Tato „

 

  Czy Ty kochasz Polskę, Tato -
Taką dumną i skrzydlatą?
... Bo ja, Tato, wiem od dawna,
Że Ojczyzna była sławna.

Kiedyś była mocna w wierze
I bronili Jej rycerze.
Wiem, choć jeszcze jestem mały,
Że Jej godłem: Orzeł Biały;

Że Ją czczono i kochano;
Że Ją potem rozebrano
I, że nadszedł kres rozpaczy.
Wiem, Tatusiu, co to znaczy

(Bo nie wiedzieć nie wypada)
Jedenasty Listopada.
Powiedz zatem – ja uwierzę
(Odpowiedzieć musisz szczerze!) -

Nim odpowiesz na pytanie,
Niech się światłem Twoim stanie
(Tak, Tatusiu, o tym marzę...)
Biel i Czerwień na Sztandarze!

                                                                                  PIOSENKA DO NAUCZANIA

                                                                                „ Jest takie miejsce – Polska”

    1. Jest takie miejsce na mapie świata Gdzie mieszka mama, ja no i tata Gdzie płynie Wisła, gdzie są Mazury, U góry Bałtyk, na dole góry Tu swą wielkością wszystkich zachwyca Miasto Warszawa, nasza stolica a Orła zdobi złota korona Flaga powiewa, biało-czerwona

Ref. To Polska właśnie , to moje miejsce Tutaj mocniej bije mi serce Polska, Polska, Polska

2. Gdzieś nad wierzbami szumi muzyka Ta od Chopina, od Fryderyka Tu , koleżanko oraz kolego, Tak wiele miejsca jest dla każdego

Ref. To Polska właśnie , to moje miejsce Tutaj mocniej bije mi serce Polska, Polska, Polska

3. W tych wielkich miastach i małych wioskach. To nasza wspólna ojczyzna - Polska. To Polska właśnie , to moje miejsce Tutaj mocniej bije mi serce Polska, Polska, Polska.

 

Mścice, 22.10.2020 r. Drodzy Rodzice W dniu 23.10.2020 r. firma zewnętrzna wykona dezynfekcję zgodnie z obowiązującymi procedurami GIS, MZ i wewnętrznymi procedurami obowiązującymi w Przedszkolu „Promyki Bałtyku” w Mścicach. Dezynfekcja obejmie wszystkie pomieszczenia przedszkolne. Mam nadzieję, że pobyt na 10 – dniowej kwarantannie umożliwi nam szczęśliwy powrót do przedszkola i kontynuację edukacji przedszkolnej. Jest to dla pracowników przedszkola, rodziców i dzieci nowe wyzwanie w tak trudnej sytuacji związanej z pandemią. Życzę wszystkim rodzicom, dzieciom i nauczycielom 100 % frekwencji w powrocie do „Promyków Bałtyku”. Tęsknimy i czekamy na spotkanie z Wami już 26.10.2020 r. Przestrzegajmy zasady: chroniąc siebie – chronimy innych. Pozdrawiam Dyrektor Przedszkola „Promyki Bałtyku” w Mścicach Elżbieta Nożykowska P.S. W razie pytań proszę o telefon o każdej porze.

Drodzy Rodzice! W związku z koniecznością wykonania testów na COVID 19 przez nauczycieli i personel administracyjno -obsługowy w dniach 13-14.10.20 r. Prosimy rodziców o zapewnienie w dniu jutrzejszym opieki dla swoich dzieci. Osoby poddane testom do chwili otrzymania wyników nie mogą podjąć pracy. Informacja, co do dalszych dni będzie podawana na bieżąco. Prosimy o zrozumienie zaistniałej i trudnej sutuacji dla nas wszystkich. Z poważaniem Dyrektor i pracownicy. Rodzice, którzy mają bardzo trudna sytuację i nie mogą zapewnić opieki z powodu otrzymania o później porze informacji mogą przyprowadzić swoje dzieci do przedszkola. Będzie zapewniona opieka i posiłki.

Zamierzenia Październik 2020r.

ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZO-EDUKACYJNE PAŹDZIERNIK 2020R GRUPA 5-LATKI  „REKINKI”

TYDZIEŃ PIERWSZY „Idzie jesień… przez ogród i sad”

  • dostrzeganie zmian zachodzących jesienią w przyrodzie
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • wzbogacanie wiadomości na temat życia i zwyczajów wybranych zwierząt
  • rozwijanie umiejętności poprawnego budowania zdań
  • rozwijanie wrażliwości: wzrokowej, węchowej, smakowej, dotykowej
  • rozwijanie umiejętności wnioskowania na podstawie obserwacji i doświadczeń
  • reagowanie na ustalone sygnały
  • tworzenie prostych melodii
  • stwarzanie sytuacji edukacyjnych wymagających liczenia
  • rozpoznawanie i nazywanie warzyw i owoców oraz wykonanych z nich przetworów
  • rozwijanie właściwych nawyków żywieniowych
  • kształtowanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej

 TYDZIEŃ DRUGI „Idzie jesień… do zwierząt”

  • rozwijanie zainteresowań czytelniczych, dostrzeganie walorów poznawczych książek, albumów
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • wdrażanie do słuchania dłuższych opowiadań
  • uściślanie wiadomości na temat zmian zachodzących w życiu wybranych zwierząt jesienią
  • przekazywanie informacji w formie uproszczonych rysunków (oznaczeń i symboli)
  • poszerzanie wiadomości na temat życia i sposobu przygotowywania się niektórych zwierząt dziko żyjących do zimy (zapadanie w sen zimowy)
  • rozwijanie rozumowania przyczynowo-skutkowego
  • ćwiczenie umiejętności odtwarzania w skupieniu prostych przebiegów rytmicznych
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • rozwijanie umiejętności rachunkowych
  • poznawanie w zabawie właściwości wybranych produktów (orzechów)
  • kształtowanie zdolności do uważnej obserwacji i umiejętności wyciągania wniosków dotyczących zaobserwowanych zjawisk

 TYDZIEŃ TRZECI : „Co z czego otrzymujemy?”

           rozwijanie umiejętności tworzenia słownego opisu postaci

  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i sprawności manualnej
  • poznawanie pracy osób wykonujących wybrane zawody, dostrzeganie korzyści z ich pracy dla społeczeństwa
  • dowiadywanie się na temat wytwarzania produktów ze szkła, cukru i mleka, poznawanie właściwości fizycznych szkła, cukru i mleka
  • zapoznanie z różnymi rodzajami ziarna, pieczywa oraz z etapami produkcji chleba (w piekarni)
  • rozwijanie rozumowania przyczynowo-skutkowego
  • poznawanie właściwości fizycznych węgla i wełny
  • pobudzanie zmysłów
  • zapoznanie z figurą geometryczną – prostokątem
  • utrwalanie nazw liczebników porządkowych
  • ćwiczenia dykcji podczas śpiewu
  • reagowanie na ustalone sygnały
  • poznawanie zastosowania węgla i wełny

  TYDZIEŃ CZWARTY: Idzie jesień… z deszczem

  • utrwalanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek i grup spółgłoskowych
  • rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • poznawanie stanów skupienia wody i ich właściwości
  • wdrażanie do samodzielnego działania, badania rzeczywistości, wnioskowania
  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią
  • rozwijanie umiejętności poprawnej odmiany rzeczowników i układania rymów
  • rozwijanie umiejętności opisywania charakterystycznych cech za pomocą określeń przymiotnikowych
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • wyrabianie koordynacji słuchowo-ruchowej
  • rozwijanie sprawności ruchowej
  • rozumienie pojęcie stałości liczby
  • rozwijanie współdziałania
  • rozumienie konieczności dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych
  • zumienie informacji podawanych w postaci umownych znaków czy prognozy pogody oraz wykorzystanie ich podczas dokonywania wyboru odpowiedniej garderoby.

 

                 WIERSZ DO NAUCZANIA

                         „ Na rynku”

Jak tu dzisiaj kolorowo! Ile pokus na straganach,

Ile warzyw i owoców…

- Trudny wybór-mówi mama.

- Weźmy pora i kapustę, marchew, szczypior, nać pietruszki, pomidory i ziemniaki.

Cztery jabłka i dwie gruszki.

Może jeszcze winogrona? Wyglądają na dojrzałe.

I kilogram pomarańczy. Zobacz jakie okazałe.

- Mamo spójrz, tam są banany, mandarynki i morele.

- Chyba czas do domu wracać, bo nasz koszyk jest już pełen!

 

 PIOSENKA DO NAUCZANIA:

        „ Jesienna zagadka”

 

WYDARZENIA PAŹDZIERNIK 2020R. GRUPA  „REKINKI”

 

14.10.2020R. DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ – W TYM DNIU PROSIMY ABY DZIECI  PRZYSZŁY DO PRZEDSZKOLA UBRANE NA GALOWO.

 

URODZINY DZIECI URODZONYCH W MIESIĄCU PAŹDZIERNIKU.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zamierzenia wrzesień 2020r.

ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZO-EDUKACYJNE WRZESIEŃ 2020R GRUPA 5-LATKI  „REKINKI”

Tydzień pierwszy: „To jestem ja”

- tworzenie sytuacji edukacyjnej ułatwiających dzieciom poznawanie siebie;

-utrwalanie nazw części ciała;

- rozwijanie umiejętności wypowiadania się w różnych sytuacjach;

- rozpoznawanie i nazywanie różnych stanów emocjonalnych;

– rozpoznawanie i nazywanie różnych stanów emocjonalnych;

– umuzykalnianie dzieci;

– utrwalanie pojęć: przygrywka, zwrotka, refren;

- różnicowanie i nazywanie cech rozpoznawanych za pomocą dotyku, smaku, węchu, słuchu i wzroku;

-rozumienie i wyjaśnienie roli zmysłów w życiu człowieka;

- uwrażliwienie na konieczność ochrony i higieny narządów zmysłów;

- przygotowanie do świadomego odbioru dzieł sztuki;

- rozwijanie sprawności manualnej.

Tydzień drugi: „ Moja grupa”

- ustalenie zasad zachowania obowiązujących w przedszkolu oraz rozumienie konieczności ich przestrzegania;

- kształtowanie umiejętności planowania i komponowania pracy;

- poznanie sposobu wykonania pracy plastycznej za pomocą techniki kolażu;

- kształtowanie prawidłowych postaw społecznych;

- przedstawianie emocji za pomocą mowy ciała;

- pojmowanie charakteru kontaktu społecznego, jakim jest przyjaźń;

- rozumienie konieczności podporządkowania się ustalonym wymaganiom dyżurnych;

- rozwijanie umiejętności wokalnych;

- obrazowanie ruchem prezentowanego tekstu;

- rozwijanie sprawności ruchowej;

- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni.

  Tydzień trzeci: „ Moja droga do przedszkola”

- zapoznanie z podstawowymi zasadami ruchu drogowego w celu bezpiecznego poruszania się po ulicy;

- rozwijanie mowy;

- kształtowanie właściwych nawyków w zakresie prawidłowego, bezpiecznego uczestniczenia w ruchu drogowym;

- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej;

- utrwalanie znajomości etapów bezpiecznego przechodzenia przez ulicę;

- rozwijanie umiejętności orientacji w przestrzeni;

- utrwalanie wiadomości na temat bezpiecznego i kulturalnego uczestniczenia w ruchu drogowym;

- rozumienie konieczności znajomości swojego nazwiska oraz adresu zamieszkania;

- rozwijanie umiejętności operowania oddechem podczas śpiewu;

-rozwijanie wrażliwości dotykowej;

- rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnej;

-poznawanie i utrwalanie znajomości numerów telefonów alarmowych;

- poznawanie pojazdów uprzywilejowanych i roli, jaką pełnią w niesieniu pomocy potrzebującym;

- rozwijanie umiejętności manualnych.

  Tydzień czwarty: Idzie jesień… przez park, las.

-obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i przyporządkowywanie ich do określonej pory roku;

-rozpoznawanie drzew po liściach i owocach, nazywanie gatunków drzew, poznawanie ich budowy;

-rozwijanie umiejętności tworzenia różnych kompozycji przestrzennych;

-obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i przyporządkowywanie ich do określonej pory roku;

- rozpoznawanie drzew po liściach i owocach, nazywanie gatunków drzew,  przewidywanie skutków niewłaściwego zachowania wobec zwierząt;

- wdrażanie do uważnego oglądania przedstawień teatralnych;

- posługiwanie się odpowiednią modulacją głosu, mimiką, gestem i ruchem podczas odgrywania sce­nek teatralnych;

- poznawanie wybranych grzybów – jadalnych i trujących;
- rozwijanie umiejętności wokalnych;

- rozwijanie swobodnego sposobu poruszania się podczas tańca;

- stworzenie warunków do doświadczeń i zabaw badawczych nazywanie wybranych drzew iglastych;

- posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porząd­kowym.

Wiersz do nauczania: T. Fiutowska „Kasztanowy świat”.

Przyniósł Tomek z parku kasztany w koszyku.

Kasztanowych stworków zrobił z nich bez liku.

Kasztanowe mają głowy, kasztanowe brzuszki,

 a z patyków i drucików szyje, dzioby, nóżki.

 – Dodam trochę wełny, włożę różne piórka.

Tak powstają dziwne ptaki, pies, kot i wiewiórka.

Gdy patyki włożę w kasztanowy grzbiet,

to za chwilę drogą jeżyk będzie szedł.

 A ten jeżyk spotkał innego zwierzaka,

bo zrobiłem także winniczka – ślimaka.

Ma z patyczków rogi, ogon też z patyka.

– Dokąd idziesz, jeżu? – ślimak go zapytał.

Ze spotkania z nimi każdy stworek rad. Ja się także cieszę,

bo stworzyłem własny, kasztanowy świat.

 Piosenka do nauczania:

„ Choć wakacje się skończyły”

„ Niteczka do niteczki”

 WYDARZENIA W GRUPIE REKINKI WRZESIEŃ 2020R.

01.09.2020r. – Rozpoczęcie roku szkolnego.

08.09.2020r.- Zebranie z rodzicami godz. 16.30. Prosimy o zabranie maseczek ochronnych.

18.09.2020r. – Dzień marchewki. – prosimy o ubranie dzieci na pomarańczowo.

21.09.2020r. – Dzień przedszkolaka – zabawy w grupach.

23.09.2020r. – Powitanie jesieni – zabawy w grupie. Chętych prosimy o przygotowanie jesiennego stroju.

24.09.2020r. – Sprzątanie świata. 

Wszystkie uroczystości będą się odbywały w grupie. Imprezy integracyjne na holu przedszkola zostały wstrzymane do odwołania.

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )