GRUPA V ''Rybki'' 5-6 latki

Wychowawca - mgr Anna Bednarek

Nauczyciel - mgr Iwona Borucka

Pomoc n-la -Zofia Dziarkowska

Zapisz

Spis treści niniejszej strony
Wczesne wspomaganie rozwoju

                                                                    Witaj Rybko!

                                  Zapraszam do ułożenia układanki z rybkami.

                                                        Życzę miłej zabawy!

opis dokumentutypdata

Układanka

jpg22-06-2020[ Pobierz ]
118 kB
19.06.2020r.

19.06.2020r.

 

Witajcie Rybki!

 

Dzisiejszy temat to :

POŻEGNANIA NADSZEDŁ CZAS.

 

1. Tradycyjnie rozpoczniemy zajęcia od zabawy ruchowej . Gotowi? No to zaczynamy...

 

https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A

 

 

2. Zabawa Dokończ zdanie

  • W przedszkolu nie lubiłem…

  • W przedszkolu czułem się…

  • Do przedszkola chodziłem z…

     

 

3.Kochani przygotujcie sobie kartki, farby i pędzel- wykonajcie pracę plastyczną pt.: Moje wspomnienia z przedszkola...

 

 

 

 

Na dziś to już koniec,

pozdrawiam Wszystkich,

Anna Błąkała

18.06.2020r.

18.06.2020r.

 

Witajcie Rybki!

 

Dzisiejszy temat to :

 

WAKACYJNE RADY DLA OLKA I ADY

 

1. Na początek tego pięknego dnia zapraszam Was do rozgrzewki z Pipi.

 

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

 

2. Droga Rybko przygotuj sobie kartkę A4, ołówek i kredki. Wykonaj obrazek według poniższej instrukcji:

 

  • w górnym prawym rogu narysuj słońce,

  • pośrodku narysuj domek,

  • w dolnym lewym rogu narysuj drzewo,

  • w górnym lewym rogu narysuj chmurkę,

  • w dolnym prawym rogu narysuj kwiat.

 

A teraz pokoloruj swój obrazek kredkami :)

 

3.Wykonajcie proszę karty pracy

 

Dzieci młodsze(książka pomarańczowa)

 

nr 76

- wysłuchaj tekstu czytanego przez mamę albo tatę,

- narysuj w pętlach to, co chciałbyś robić na wakacjach,

rysują po śladach słoneczek,

pokoloruj rysunki.

 

Dzieci starsze (książka niebieska)

 

nr 90

 

­- przeczytaj tekst,

odpowiedz na pytanie: Na co powinni uważać Olek i Ada podczas wakacji?

 

4.Quiz Tak, nie.
Sprawdzimy co wiecie na temat zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas wakacji.Wysłuchajcie zdań czytanych przez rodzica, bądź spróbujcie przeczytać je sami i jeżeli zachowanie jest bezpieczne klaszczcie w dłonie, jeżeli nie tupcie nogą w podłogę.

Po górach spacerujemy w czasie burzy.
Nie zbliżamy się do nieznanych/dzikich zwierząt.
W lesie można krzyczeć.
Podczas letnich wypraw należy osłaniać głowę przed słońcem.
Na plaży opalamy się od rana do wieczora.
W górach wędrujemy po wyznaczonych szlakach.
Kąpiemy się w miejscach niestrzeżonych.
Zawsze przebywamy blisko dorosłych.

 

5.Odpowiedzcie proszę :

 

  • O czym należy pamiętać podczas letnich wypraw?

  • Jak należy się zachowywać,aby pobyt w tych miejscach był udany i bezpieczny?

  • Jakich zasad bezpieczeństwa należy przestrzegać podczas wakacji?

  • Czego nie wolno robić?

 

Zapamiętaj Rybko!

  • W lesie – zachowujemy się cicho, nie straszymy zwierząt, nie niszczymy roślin, nie zbliżamy się do dzikich zwierząt, nie zbieramy nieznanych grzybów, nie zrywamy nieznanych roślin.

     

  • Nad wodą (nad morzem, nad jeziorem) – kąpiemy się w miejscach wyznaczonych, w obecności dorosłych.

     

  • W górach – chodzimy po wyznaczonych szlakach, zwracamy uwagę na pogodę, która w górach jest bardzo zmienna.

     

  • W mieście – bawimy się z daleka od ulicy, nie bierzemy do rąk nieznanych przedmiotów.

 

 

 

 

 

Pozdrawiam serdecznie,

Anna Błąkała

17.06.2020r.

 

17.06.2020r.

 

Witajcie Rybki!

 

Dzisiejszy temat to :

ZABAWY Z PORAMI ROKU.

 

1. Dzisiejszy dzień zaczniemy od zabaw ruchowych z Pipi i Scooby .

 

https://www.youtube.com/watch?v=TgBhPVMcR7c

 

2. Wysłuchajcie wiersza P. Beręsewicza Czemu? czytanego przez rodzica.

 

Czemu styczeń nosi ciepłe skarpety?
Bo mu nogi marzną tak, że o rety!
Czemu luty taki blady, skąd smutki?
Bo się martwi, że jest taki króciutki.

Czemu marzec tak się złości i burzy?
Bo za wolno wraca wiosna z podróży.
Czemu kwiecień taki strój ma pstrokaty?
Bo gdzie spojrzy, wszędzie kwiaty i kwiaty.
Czemu maj jest zielony i świeży?
Coś się mamom na Dzień Matki należy.
Czemu czerwiec w krótkich spodniach już gania?
Bo to lato, czas na letnie ubrania.

Czemu lipiec taki dziwnie wesoły?
Cóż, wygląda, że nie tęskni do szkoły.
Czemu sierpień tak się śmiesznie nazywa?
Kiedyś z sierpem chodził rolnik na żniwa.
Czemu wrzesień wciąż się włóczy po lesie?
Szuka grzybów, może nam też przyniesie.
A październik? Czemu drzewa rumieni?
Bo w kolorach jest do twarzy jesieni.
A listopad? Czemu smutny i bury?
Bo mu liście z drzew zdmuchują wichury.
Czemu grudzień w biały puch się owinął?
Bo mu cieplej pod śniegową pierzyną.
Czemu na tym w wierszu kończą się słowa?
Bo tu rok się zaczyna od nowa.

 

  • Jakie miesiące wchodzą w skład wiosny

  • Jakie miesiące wchodzą w skład lata?

  • Jakie miesiące wchodzą w skład jesieni?

  • Jak inaczej możemy jednym słowem nazwać wszystkie miesiące?

     

3. Wykonajcie proszę karty pracy

 

Dzieci starsze (książka niebieska)

nr 88

napisz w okienkach odpowiednie liczby,

opowiedz, co mogły robić biedronki,

pokolorują jednakowo figury tego samego kształtu.

 

nr 89

- policz na palcach i wpisz wyniki,

rysuj nad każdą liczbą odpowiednią liczbę kół,

wpisz odpowiednie znaki między każdą parą liczb,

dokończ szlaczek z figur według wzoru (rytmu) z poprzedniej karty,

pokoloruj figury.

 

4. Rybko, spróbuj dokończyć moje zdania odpowiednią nazwą pory roku.

 

  • Czy wiesz, że kiedy zaczyna padać śnieg, to znak, że…

    (nadchodzi zima)

  • Czy wiesz, że kiedy pojawiają się pierwsze motyle, to znak, że…(nadchodzi wiosna)

  • Czy wiesz, że kiedy kończy się przedszkole/rok szkolny, to znak, że…(jest lato)

 

 

Pozdrawiam serdecznie,

Anna Błąkała

16.06.2020r.

16.06.2020r.

 

Witajcie Rybki!

 

Dzisiejszy temat to :

LATO W MIEŚCIE.

1. Dzisiejszy dzień zaczniemy od zabaw ruchowych z Pipi i Scooby .

 

https://www.youtube.com/watch?v=TgBhPVMcR7c

 

2. Wykonajcie proszę karty pracy

 

Dzieci młodsze (książka pomarańczowa)

 

nr 73

-wysłuchaj, jak rodzina Olka i Ady lubi spędzać wolny czas,

obejrzyj obrazki,

pokoloruj te z nich, które pokazują, jak chciałybyście

spędzić wakacje,

rysuj po śladach, nie odrywając kredki od kartki.

 

Dzieci starsze(książka niebieska)

 

nr 85

spróbuj przeczytać tekst,

rysuj szlaczki po śladach, a potem – samodzielnie.

 

3. Wysłuchaj wiersza G. Lech Co robią latem dni tygodnia? czytanego przez rodzica

 

Co wy na to, że już lato? –

Tydzień swoje dni zapytał.

Poniedziałek zsiadł z roweru.

Radość dla kolarzy wielu!

Wtorek książkę czytał właśnie.

Mruknął tylko: – Lubię baśnie!

Latawca puszczała Środa,

bo piękna była pogoda.

Czwartek rzekł: – Ja wciąż maluję,

jak się świetnie w lesie czuję.

Piątek tylko machnął ręką:

Chciałbym zagrać, lecz nieprędko

znajdę gracza w tym upale.

Szachów nie otwieram wcale.

A Sobota? – Cóż mam rzec.

Niosę piłkę, dziś gram mecz.

Czy Niedziela coś dopowie?

Nie dopowie, bo jest w kinie

na animowanym filmie.

A czy film ten był o lecie,

w poniedziałek się dowiecie.

 

  • Jaka pora roku już nadeszła?

  • O co zapytał swoje dni Tydzień?

  • Co zrobił i odpowiedział poniedziałek?

  • Co zrobiły i odpowiedziały kolejne dni tygodnia?
    Co wy lubicie robić latem?

  • Co robicie najczęściej w poniedziałek… w sobotę i w niedzielę?

  • Ile dni wchodzi w skład tygodnia?

  • Wymieńcie w kolejności wszystkie dni tygodnia z jednoczesnym wysunięciem palców.

     

4.Wykonajcie proszę karty pracy


Dzieci młodsze (książka pomarańczowa)

 

nr 74

 

rysuj po śladach morskich stworzeń,

pokoloruj rysunek; powiedz, co znajduje się w prawym dolnym rogu rysunku, co w lewym dolnym rogu, co w lewym górnym rogu, a co w prawym górnym rogu,

rysuj fale po śladzie, nie odrywając kredki od kartki.

 

nr 75

 

narysuj, gdzie chciałbyś spędzić wakacje,

rysuj fale po śladzie, nie odrywając kredki od kartki.

 

Dzieci starsze (książka niebieska)

 

nr 86

rysuj po śladach morskich stworzeń,

pokoloruj rysunek; powiedz, co znajduje się w prawym dolnym rogu rysunku, co w lewym dolnym rogu, co w lewym górnym rogu, a co w prawym górnym rogu,

rysuj fale po śladzie, nie odrywając kredki od kartki.

 

nr 87

narysuj, gdzie chciałbyś spędzić wakacje,

rysuj fale po śladzie, nie odrywając kredki od kartki.

 

 

 

 

 

Pozdrawiam słonecznie,

Anna Błąkała

15.06.2020r.

15.06.2020r.

 

Witajcie Rybki!

 

Dzisiejszy temat to :

SMAKI , ZAPACHY I ODGŁOSY LATA.

 

1. Jak zawsze na początek mała rozgrzewka sportowa dla rozruszania ciała i umysłu. Dziś możecie poćwiczyć z Lulisią i Lulitulisiami- trening fitness.


https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc

 

2. Wykonajcie proszę kart pracy

 

Dzieci młodsze (książka pomarańczowa)

 

nr 69

przypomnij, za pomocą których zmysłów Olek będzie poznawał świat podczas wakacji,

pokoloruj rysunek przedstawiający Olka,

odszukaj wśród naklejek obrazki przedstawiające narządy zmysłów,naklej je na odpowiednich zdjęciach,

wysłuchaj rymowanki.

 

nr 70-71

-obejrzyj zdjęcia,

-odpowiedz na pytanie,za co lubisz lato,

-wysłuchaj tekstu o tym, za co jeszcze lubimy lato, czytanego przez rodzica.

 

Dzieci starsze(książka niebieska)

 

nr 81

przypomnij, za pomocą których zmysłów Olek będzie poznawał świat podczas wakacji,

pokoloruj rysunek przedstawiający Olka,

odszukaj wśród naklejek obrazki przedstawiające narządy zmysłów,naklej je na odpowiednich zdjęciach,

wysłuchaj rymowanki.

nr 82-83

-obejrzyj zdjęcia,

-odpowiedz na pytanie,za co lubisz lato,

-nazwij zdjęcia i obrazki odczytaj wyrazy,

-wysłuchaj tekstu o tym, za co jeszcze lubimy lato, czytanego przez rodzica.

 

 

3. Odgadnij zagadki.

 

 

zag. nr 1.

Ciemno, cicho. Co to będzie?

Nagle grzmoty słychać wszędzie.”

(BURZA)

 

 

 

 

 

  • Czy Wy słyszeliście i widziałyście burzę?

  • Czy wiecie jak należy się zachowywać podczas burzy?

 

Burzy towarzyszą grzmoty,błyskawice, bardzo silny, porywisty wiatr oraz obfite opady deszczu. Przed nadejściem burzy często panuje spokój, jest cicho. Ludzie dostrzegli to i wymyślili powiedzenie : „Cisza przed burzą” .

 

 

zag.nr.2

 

Kolorowy most na niebie,

co zachwyca dzieci.

Zjawia się, gdy deszczyk pada

i słoneczko świeci.

(TĘCZA)

 

 

 

  • Wiecie co to jest tęcza?

  • Czy wiecie jak powstaje?

  • Pamiętacie jakie kolory ma tęcza?

  • Jaki ma kształt?

 

Tęcza pojawia się na niebie wtedy, kiedy pada deszcz i świeci słońce. Wówczas promienie słońca załamują się w kropelkach wody.

 

4. Wykonajcie proszę kart pracy

 

Dzieci młodsze (książka pomarańczowa)

 

nr 70-71

-narysuj truskawki po śladach,

-narysuj muszelki po śladach.

 

Nr 72

-skreśl rzeczy niepotrzebne na wycieczkę nad morze pod namiot,

-rysuj po śladzie, nie odrywając kredki od kartki.

 

Dzieci starsze( książka niebieska)

 

nr 82-83

-przeczytaj wyraz ułożony z kawałków muszelek,

-narysuj muszelki po śladach.

 

nr 84

-skreśl rzeczy niepotrzebne na wycieczkę nad morze pod namiot,

-rysuj szlaczki po śladach, a potem samodzielnie.

 

 

 

 

 

 

Pozdrawiam serdecznie,

Anna Błąkała

Wczesne wspomaganie rozwoju

                                                                                     Witaj Rybko!

                                                             Zapraszam do wykonania zadań z grafomotoryki:)

opis dokumentutypdata

Droga Rybko!

Rysuj po śladzie:)

pdf14-06-2020[ Pobierz ]
48 kB
Wczesne wspomaganie rozwoju

               Witaj Rybko!

         Zapraszam do ułożenia układanki.

                          Życzę miłej zabawy:)

opis dokumentutypdata

Układanka 

jpg09-06-2020[ Pobierz ]
95 kB
08.06.2020

08.06.2020

Serdecznie witam wszystkie ,,Rybki" i Rodziców.

 

Tradycyjnie już zaczniemy nasze zajecia od zabawy ruchowej, która pobudzi nasze ciała i głowy do lepszej pracy. Dzisiaj proponuję wam rozgrzewkę – taniec, który doskonale znacie i bardzo lubicie ,,Zygzak"

 

https://youtu.be/xm93WFJ7bNs

 

Dzisiejszy temat naszych zajęć brzmi: Wakacje tuż-tuż.

 

- będziemy rozmawiali na temat wakacyjnych podróży

- poznamy znaczenie kolorów na mapie Polski

- utrwalimy poznane litery

 

Posłuchajcie wiersza L. Łącz ,,Letnie wakacje".

 

Kiedy są wakacje

I nie pada deszcz,

Możesz gdzieś wyjechać,

Jeśli tylko chcesz.

Kiedy są wakacje –

Morze, góry, las,

Gdzie tylko się znajdziesz,

Miło spędzisz czas.

Latem

Złociste promienie

Słońca

Padają na ziemię,

Popatrz –

Rozwiały się chmury,

Baw się

I nie bądź ponury!

Morze –

Muszelki i piasek,

Góry

Lub łąka za lasem,

Warmia –

Czekają jeziora,

Lato –

Już wyjechać pora!

 

- O jakiej porze roku wyjeżdża się na wakacje?

- Co można robić, kiedy są wakacje?

 

Zastanówcie się proszę, gdzie wy chcielibyście spędzić wakacje.

Spójrzcie na mapę Polski. Zwróćcie uwagę na kolory, które na niej występują.

 

Jak doskonale zauważyliście na mapie Polski występuje kilka kolorów.

 

Kolorem zielonym zaznaczony jest obszar nizinny – to znaczy taki teren, który jest płaski, nie wystepują na nim duże wzniesienia ani góry.

 

Kolorem żółtym natomiast zaznaczony jest teren który jest obszarem wyżynnym, to znaczy że są tam liczne wznieienia. Jest terenem wyższym od nizinnego.

 

Kolorem brązowym zaznaczony jest teren na dole mapy Polski i oz zaznaczony jest na brązowo. Oznacza to, że na tym właśnie obszarze występują góry i jest to teren najwyższy w Polsce.

 

Niebieskie linie oznaczają rzeki, natomiast jeziora to niebieskie punkty na mapie.

 

Morze Bałtyckie, które znajduje się na górze mapy, również zaznaczone jest klorem niebieskim.

 

Wykonajcie proszę następujące karty pracy:

 

Dzieci młodsze (książka pomarańczowa)karta ze str. 66- rysujecie po śladzie drogę, jaką pojedzie rodzina Olka i Ady do domu cioci Krysi, następnie rysujecie po śladzie rysunku nie odrywając kredki od kartki.

 

Dzieci starsze (książka niebieska)karta ze str.73- rozwiązujecie krzyżówkę, odszukujecie wsród naklejek litery tworzące nazwy obrazków, odczytujecie hasło. Karta ze str. 74- odczytujecie tekst, wskazujecie na mapie miasta, do których jadą dzieci, rysujecie szlaczki po śladach, potem samodzielnie. Karta ze str.75- odczytujecie, obok jakich miast przebiegnie trasa do Nysy, poruszanie się i zaznaczacie drogę strzałkami według podanej instrukcji, następnie rysujecie po śladzie rysunku nie odrywając kredki od kartki.

 

 

Pozdrawiam Was serdecznie

Anna Bednarek

05.06.2020r.

05.06.2020r.

 

Witajcie dzielne Rybki

 

Dzisiejszy temat to:

Wspólne zabawy

 

1. Jak zawsze na początek mała rozgrzewka sportowa dla rozruszania ciała i umysłu. Dziś możecie poćwiczyć z Lulisią i Lulitulisiami- trening fitness.


https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc

 

2. Wykonajcie karty pracy,cz.5

 

Dzieci młodsze (książka pomarańczowa)

nr 62

  • obejrzyj zdjęcia,

  • wskaż zdjęcia przedstawiające przedmioty w kształcie koła, a potem w kształcie kuli; porównuj je i określ, których jest więcej,

  • określ, co słyszysz na początku nazw przedmiotów w kształcie kuli,

  • policz piłki; przypomnij, jaki kształt ma piłka;

  • powiedz, jak wygląda pierwsza, druga… szósta piłka.

nr 63

  • obejrzyj obrazki,

  • wypowiedz się na temat tego, co Olek robi z piłką, połącz obrazki z ich cieniami,

  • rysuj po śladzie drogi piłki do bramki.

 

nr 64

  • pokoloruj w kołach po prawej stronie karty te same pola, które są pokolorowane w kołach po lewej stronie karty,

  • rysuj wzory po śladach.

 

Nr 65

  • obejrzyj kolorowe paski, pokoloruj rysunki pasków na odpowiednie kolory,

  • porównaj barwy i ich natężenie, wskaż kwadrat z najmocniejszą barwą, potem – z najsłabszą.

 

Dzieci starsze (książka niebieska)

nr 70

  • czytaj tekst,

  • policz koła i kule, wpisz do okienek liczbę kół i kul,

  • rysuj koła po śladach, policz koła.

 

nr 71

 

  • policz po cichu czerwone (zielone) kratki, odszukaj wśród naklejek litery umieszczone obok kratek, naklej je na odpowiednich liczbach znajdujących się w okienkach obok imion dzieci,

  • odczytaj, czym lubi się bawić Ada, a czym –Olek, dopowiadając nazwy,

  • rysuj skakanki po śladach, policz skakanki.

     

nr 72 i 73

  • pokoloruj w kołach po prawej stronie karty te same pola, które są pokolorowane w kołach po lewej stronie karty,

  • rysuj po śladzie drogę samochodu jadącego do miasta Nysa.

 

3.Wysłuchajcie wiersza A. Widzowskiej Dzieci na Ziemi czytanego przez rodzica.

 

Na kuli ziemskiej bawią się dzieci,
cieplutkie słonko dla nich wciąż świeci,
a księżyc mruga oczkiem na niebie
do wszystkich ludzi, również do ciebie.
Zulu z Afryki chodzi po drzewach,
a Chinka Inka jak ptaszek śpiewa.
Eskimos Bubu gra w piłkę z foką,
na słoniu jeździ Hindus Namoko.
Dzieci się różnią kolorem skóry,
jednak są dumne ze swej kultury
i choć w dziwacznych mówią językach,
pragną się bawić, tańczyć i brykać!
Inka i Zulu, Bubu, Namoko
chcą być kochane, śmiać się szeroko,
jeść smakołyki, dbać o zwierzęta,
a zamiast wojen mieć tylko święta!
– Niech wam się spełnią wszystkie marzenia –
tak, robiąc obrót, powiada Ziemia.

 

 

  • O jakich dzieciach była mowa w wierszu?

  • Na jakim kontynencie mieszka: Zulu z Afryki, Chinka, Inka, Innuita Bubu, Hindus Namoko?

  • Czym różnią się między sobą dzieci? Co mają ze sobą wspólnego?

 

 

 

Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego weekendu,

Anna Błąkała

04.06.2020r.

04.06.2020r.

 

 

Witajcie Rybki

 

Dzisiejszy temat to:

Przyjaciel dobry na wszystko

 

1. Tradycyjnie rozpoczniemy zajęcia od zabawy ruchowej . Gotowi? No to zaczynamy

 

https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A

 

2. Wykonajcie karty pracy,cz.5

 

Dzieci młodsze (książka pomarańczowa)

nr 59

  • oceń zachowania dzieci bawiących się na podwórku,

  • pokoloruj na zielono kwadraciki przy obrazkach, które przedstawiają właściwe zachowania dzieci,

  • rysuj skakankę po śladzie, pokoloruj rysunek.

nr 60

  • rysuj po śladach rysunków zabawek, policz rysunki,

  • nazwij zdjęcia, podziel rytmicznie (na sylaby) ich nazwy, okreś co słyszysz na początku tych nazw.

nr 61

  • wysłuchaj wiersza B. Szelągowskiej Mój przyjaciel,

  • opowiedz o przyjacielu Olka,

  • opowiedz jaki jest ich przyjaciel,

  • rysuj po śladach rysunku, nie odrywając kredki od kartki.

 

Dzieci starsze (książka niebieska)

nr 66

  • oceń zachowania dzieci bawiących się na podwórku,

  • pokoloruj na zielono kwadraciki przy obrazkach, które przedstawiają właściwe zachowania dzieci,

  • policz litery w wyrazach, zapisz liczbę liter obok wyrazów.

     

 

nr 67

  • rysuj po śladach rysunków zabawek, policz rysunki,

  • liczą litery w wyrazach, zapisują ich liczby obok rysunków.

nr 68

  • wysłuchaj wiersza B. Szelągowskiej Mój przyjaciel,

  • opowiedz o przyjacielu Olka,

  • opowiedz jaki jest ich przyjaciel,

  • rysuj szlaczki po śladach, a potem – samodzielnie.

     

3. Jak myślicie , czy przyjaciel może być tylko jeden? Jakie cechy powinien mieć prawdziwy przyjaciel?

 

Dzieci młodsze (książka pomarańczowa)

 

Opowiedz o swoim przyjacielu. Weź kartkę i kredki i narysuj co lubisz z nim robić.

 

Dzieci starsze (książka niebieska)

 

Karta pracy ,cz.5,nr 69.

  • opowiedz o swoim przyjacielu; narysuj, co lubisz z nim robić,

  • przeczytaj, jaki powinien być przyjaciel

  • rysuj szlaczki po śladach, a potem – samodzielnie.

 

 

 

 

Pozdrawiam,

Anna Błąkała

03.06.2020r.

03.06.2020r.

 

 

Witajcie Rybki

 

Dzisiejszy temat to:

W krainie osób niepełnosprawnych

 

1.Dziś również rozpoczniemy zajęcia od wesołych zabaw i ćwiczeń ze Świeżakami.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

 

2.Wykonajcie proszę karty pracy cz.5

 

Dzieci młodsze (książka pomarańczowa)

 

nr 56

 

-opowiedz historyjkę,
- nadaj tytuły poszczególnym obrazkom, a następnie całej historyjce,
- wypowiedz się na temat zachowania Olka,
- dokończ rysować koła rowerowe według wzoru.

 

nr 57

 

uzupełnij kostki domina odpowiednimi rysunkami,

dokończ rysować wózki według wzoru, a potem je pokoloruj.

 

nr 58

 

- obejrzyj obrazek,

opowiedz o tym, co robi Olek,

odszukaj na obrazku dzieci,

wymień miejsca, w których były schowane dzieci,

określ, gdzie względem krzesła jest piłka, a gdzie – skakanka,

pokoloruj piłkę.

 

Dzieci starsze( książka niebieska)

nr 62

-opowiedz historyjkę,
- nadaj tytuły poszczególnym obrazkom, a następnie całej historyjce,
- wypowiedz się na temat zachowania Olka,
- dokończ rysować koła rowerowe według wzoru.

 

 

nr 63

 

uzupełnij kostki domina odpowiednimi rysunkami,

dokończ rysować wózki według wzoru, a potem je pokoloruj.


nr 64

- obejrzyj obrazek,

opowiedz o tym, co robi Olek,

odszukaj na obrazku dzieci,

wymień miejsca, w których były schowane dzieci,

określ, gdzie względem krzesła jest piłka, a gdzie – skakanka,

pokoloruj piłkę.

 

nr 65

- przeczytaj zdania,

dobierz do nich wyrazy umieszczone w kolorowych plamach,

pokoloruj plamy w zdaniach na odpowiednie kolory,

przeczytaj napisy,

weź piłkę i ułóż ją względem siebie według napisów.

 

 

Pozdrawiam,

Anna Błąkała

02.06.2020r.

02.06.2020r.

Dzień Dobry Rybki

 

1. Jak zawsze na początek mała rozgrzewka sportowa dla rozruszania ciała i umysłu.

 

https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc

 

Temat na dziś to :

 

POZNAJEMY INNE KULTURY

 

  • poznamy inne kultury,

będziemy kształtować tolerancję wobec ludzi różnych ras i narodowości,

  • • rozwiniemy sprawność ruchową.

     

    2.Wysłuchajce opowiadania M. Strękowskiej-Zaremby Karimprzeczytanego przez rodzica.


    – Karim jest super! – Olek, usadowiony przy rodzinnym stole, opowiadał wujkowi Jackowi wrażenia
    z przedszkola. – Dzięki niemu wygraliśmy konkurs na album o Warszawie. Pokazaliśmy album tacie Marty, żeby już więcej nie mówił, że Karima trzeba przenieść do młodszej grupy, bo w zerówce nie da sobie
    rady i będzie nam tylko przeszkadzał w nauce.
    – I co, zmienił zdanie o Karimie? – spytała mama.
    – Chyba tak, bo nawet mu pogratulował.
    – Karim? To ten Arab, który ostatnio doszedł do waszej grupy? – upewnił się wujek.
    – On nie nazywa się Arab, tylko Karim Hassan. Jego rodzice są lekarzami. Pochodzą z Egiptu i pracują
    w Polsce. Zostali tu po studiach medycznych. Nikt nie rysuje tak jak on – podkreślił Olek.
    – Mówiłeś, że Karim nic nie umie. Stoi pod ścianą i milczy – przypomniał tata.
    – Stał, bo wstydził się odezwać, ale już nie stoi.
    Mama Olka położyła na stole gorące danie.
    – Częstujcie się, póki ciepłe – zachęcała.
    Wujek nachylił się nad półmiskiem.
    – Co to takiego? Tak dziwnie pachnie.
    – Kofta – arabskie kotleciki z baraniny – wyjaśniła mama.
    – Arabskie... to ja dziękuję. Wystarczą mi słodycze – wujek sięgnął do talerza z ciastkami. – Kolega mówił,
    że te arabskie potrawy to nie dla ludzi – stwierdził.
    Olek podniósł na wujka zdziwiony wzrok.
    – Mówisz jak mama Franka. Zabroniła mu spróbować ciastek, które mama Karima upiekła dla naszej
    klasy.
    – Ma rację. Ja bym nie tknął tych arabskich wynalazków – powiedział wujek z przekonaniem.
    Olek uważał, że ciastka Karima to po prostu pycha. Zanim jednak on i jego grupa przekonali się, jak smakują, dzieci obserwowały nowego kolegę trochę nieufnie. Miał czarne włosy, czarne oczy i śniadą cerę,
    poza tym niczym się nie wyróżniał, ale gdy się odezwał, wywołał burzę śmiechu. Zamiast „dzień dobry”
    powiedział „dzobi”, a zamiast „cześć” – „ehsz”. Potem stanął pod ścianą i wcale się nie odzywał. Ściskał
    pod pachą misia z urwanym uchem i za nic nie chciał się z nim rozstać. Grupa uznała, że jest dziwny.
    W sali było tyle nowych zabawek, a on wolał starego misia. Dopiero kilka dni później, kiedy dzieci zajęły
    się rysowaniem, Karim odłożył misia i wziął kredki do ręki. Raz-dwa i wyczarował na kartce wyścigowe
    auto.
    – Ładne. Narysujesz mi pociąg? – spytał Olek.
    Karim uśmiechnął się i raz-dwa-trzy pociąg pędził po torach.
    – Brawo! – pochwaliła go pani.
    Do Karima ustawiła się kolejka dzieciaków, a on rysował im samochody, pociągi, samoloty i nawet psy i koty. Potem była zabawa w pociąg i nikogo już nie śmieszyło, że nowy kolega nie mówi poprawnie po polsku. Zresztą, żeby bawić się w pociąg, wystarczy powtarzać: tu-tu, tu-tu, tu-tu. Karim „tututał” tak samo jak wszyscy. Jego miś też się przydał, bo kiedy pociąg się wykoleił, miś odegrał rolę rannego pasażera. Gdy po paru dniach Karim zachorował, wszyscy w grupie okropnie się martwili. Niecierpliwie czekali, aż wróci, żeby razem z nim tworzyć album o Warszawie. To właśnie po powrocie z choroby przyniósł ciastka, których Franek nie chciał skosztować.
    – Gdyby mama Franka ich spróbowała, na pewno zmieniłaby zdanie. Są pyszne, prawda, wujku? – zapytał chytrze Olek.
    Wujek przełknął ciastko, odchrząknął i zrobił niezbyt mądrą minę. – To te? – spytał, wskazując talerz z ciastkami, który prawie już opróżnił.
    Olek uśmiechnął się od ucha do ucha. – Dostałem je od Karima dla Ady. Masz szczęście, że nie zdążyła wszystkich zjeść.
    Wujek Jacek zaśmiał się w głos. – Zawstydziłeś mnie, mądralo. Są przepyszne. Chyba spróbuję też kotlecików, bo jak widzę, zaraz się skończą. Tylko nie mówcie cioci, że zjadłem tyle słodyczy.
    Rodzina obiecała zachować tajemnicę. Olek z radością przyglądał się, jak wujek pałaszuje „arabskie wynalazki”. Mamę Franka też uda się przekonać. Przecież to, co obce i nieznane, nie musi być gorsze. Grupa wymyśliła Dzień Kuchni Arabskiej w przedszkolu. Wszyscy rodzice dostaną zaproszenia ozdobione przez Karima. Pani już się zgodziła.

Wskaż w opowiadaniu sytuacje przedstawiające zachowania tolerancyjne i takie, które świadczą o braku tolerancji.

 

3.Proszę o wykonanie kart pracy,cz.5

 

Dzieci starsze (książka niebieska)

nr 60

-obejrzyj zdjęcia,opowiedz jak bawią się dzieci na różnych kontynentach,- pisz po śladach poznanych liter,przeczytaj wyrazy.

 

nr 61

-przeczytaj tekst,- pisz po śladach poznanych liter, odczytaj nazwy kontynentów .

 

 

 

Pozdrawiam,

Anna Błąkała

01.06.2020r.

01.06.2020r.

Witajcie Kochane Dzieci

 

Temat dzisiejszych zajęć to

 

Dzieci z różnych stron świata

Wykonajcie proszę kartę pracy cz.5

 

Dzieci młodsze (książka pomarańczowa)

nr 54

narysuj swój portret, − ozdób ramkę, − nazwij zabawki, a potem pokoloruj ich rysunki

 

nr 55

-wysłuchaj wiersza A. Widzowskiej Małe cuda, − odpowiedz na pytania: Czego dorośli mogą nauczyć się od dzieci? Czego dzieci oczekują od dorosłych? Jakie prawa mają dzieci?, − zastanów się, czy wszystkim dzieciom na świecie jest dobrze i czy przestrzegane są ich prawa, − wymień osoby, do których możesz się zwrócić, kiedy są łamane prawa dziecka, − przyjrzyj się zdjęciom dzieci, opisz różnice w ich wyglądzie; zastanów się, skąd pochodzą, − dokończ rysować zabawki według wzoru (rytmu), a potem pokoloruj ich rysunki.

 

Dzieci starsze(książka niebieska)

nr 56

narysuj swój portret, − ozdób ramkę, − nazwij zabawki, a potem pokoloruj ich rysunki

 

nr 57

wysłuchaj wiersza A. Widzowskiej Małe cuda, − odpowiedz na pytania: Czego dorośli mogą nauczyć się od dzieci? Czego dzieci oczekują od dorosłych? Jakie prawa mają dzieci?, − zastanów się, czy wszystkim dzieciom na świecie jest dobrze i czy przestrzegane są ich prawa, − wymień osoby, do których możesz się zwrócić, kiedy są łamane prawa dziecka, − przyjrzyj się zdjęciom dzieci, opisz różnice w ich wyglądzie; zastanów się, skąd pochodzą, − dokończ rysować zabawki według wzoru (rytmu), a potem pokoloruj ich rysunki.

 

 

nr 59

przeczytaj tekst, − rysuj szlaczki po śladach, a potem – samodzielnie.

 

 

 

Na dziś to już koniec :) Bawcie się doskonale w ten piękny dzień Waszego święta.

 

A my życzymy Wam aby uśmiech zawsze gościł na Waszych twarzach,a każdy dzień był wspaniałą przygodą i niósł ze sobą wiele pozytywnych doświadczeń.

 

 

Z pozdrowieniami i uściskami

Ciocia Ania Bednarek

Ciocia Ania Błąkała

Wczesne wspomaganie rozwoju

                                                                               

 

                                                          WITAJ RYBKO!
                       UŁÓŻ PROSZĘ TAKI SAME BALONY W JEDNYM SZEREGU:)

                                                                      MIŁEJ ZABAWY!

                                      

opis dokumentutypdata

   KARTY Z BALONAMI 

png01-06-2020[ Pobierz ]
425 kB

KARTY Z BALONAMI DO WYCIĘCIA 

png01-06-2020[ Pobierz ]
849 kB
ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZO-EDUKACYJNE CZERWIEC 2020

ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO – WYCHOWAWCZO – EDUKACYJNE

 


CZERWIEC 2020

 

Tydzień pierwszy – Temat tygodnia: Niby tacy sami, a jednak inni.

 

- poznawanie dzieci różnych ras, oraz warunków, w jakich żyją

  • utrwalenie wiadomości na temat praw dziecka

  • wzbogacanie wiedzy na temat innych kultur

  • bogacenie doświadczeń plastycznych

  • kształtowanie tolerancji wobec ludzi różnych ras i narodowości

  • szanowanie odmienności innych dzieci

  • rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej

  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego

  • ocenianie własnego zachowania względem innych i innych względem siebie

  • kształtowanie pozytywnej postawy wobec osób niepełnosprawnych

  • kształtowanie prawidłowych postaw społecznych

  • rozwijanie wyobraźni twórczej

  • utrwalenie stron: prawej, lewej

  • rozwijanie sprawności manualnej, wyobraźni i pomysłowości

 

 

Tydzień drugi – Temat tygodnia: Wakacyjne podróże.

 

- wnioskowanie na temat wakacyjnych podróży na podstawie przedstawionych elementów

- kształtowanie logicznego myślenia

- utrwalenie poznanych liter

- rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej

- rozwijanie sprawności ruchowej

- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego

- poznanie historii powstania bursztynu oraz sposobów jego wykorzystania

- wzbogacenie wiadomości przyrodniczych

- poznawanie miejsc letniego wypoczynku

- rozwijanie sprawności ruchowej

- poznawanie sposobów spędzania czasu wolnego latem

- rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej

- wzbogacanie zasobu słownictwa

- kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych

- zwrócenie uwagi na odpowiedni dobór garderoby do miejsca spędzania wakacji

- poznawanie charakterystycznych cech lata, utrwalanie nazw letnich zabaw

 

 

 

Tydzień trzeci – Temat tygodnia : Pożegnania nadszedł czas.

 

  • Utrwalenie wiadomości na temat charakterystycznych cech lata

  • rozpoznawanie logicznego myślenia

  • zachęcanie do radosnego eksperymentowania

  • rozwijanie sprawności manualnej i wyobraźni twórczej

  • rozwijanie mowy, utrwalenie nazw dni tygodnia

  • rozwijanie umiejętności czytania

  • rozwijanie sprawności ruchowej

  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i orientacji przestrzennej

  • porządkowanie wiadomości na temat miesięcy, pór roku oraz charakterystycznych cech poszczególnych pór roku

  • rozwijanie słuchu muzycznego

  • rozwijanie umiejętności samodzielnego układania prostych zadań z treścią i ich rozwiązywania

  • rozwijanie sprawności rachunkowych

  • poznawanie i utrwalanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących w różnych miejscach wakacyjnego wypoczynku

  • zachęcanie do dbania o sprawność fizyczną

  • rozwijanie mowy

  • rozwijanie umiejętności czytania

  • poszerzanie doświadczeń plastycznych , rozwijanie sprawności manualnej

 

Tydzień czwarty – Temat tygodnia : Sport.

 

  • wzbogacanie wiadomości na temat różnych dyscyplin sportowych

  • rozwijanie umiejętności formułowania wniosków

  • zapoznanie z tradycją organizowania letnich igrzysk sportowych

  • poznanie niektórych letnich dyscyplin sportowych

  • zachęcanie do aktywności ruchowej i uprawiania sportu

  • rozwijanie sprawności manualnej

  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego

  • zapoznanie z zasadą zdrowej rywalizacji (fair play) obowiązującą w sporcie

  • rozwijanie umiejętności matematycznych

  • zapoznanie z ceremoniałem olimpijskim

  • stwarzanie sytuacji wymagających liczenia

  • rozwijanie umiejętności budowania wielozdaniowych wypowiedzi

     

 

 

Opracowała

mgr Anna Bednarek

 

 

 

29.05.2020

29.05.2020

Serdecznie witam wszystkie ,,Rybki" i Rodziców.

 

Tradycyjnie już zaczniemy nasze zajecia od zabawy ruchowej, która pobudzi nasze ciała i głowy do lepszej pracy. Dzisiaj proponuję wam rozgrzewkę – taniec, który doskonale znacie i bardzo lubicie ,,Zygzak"

 

https://youtu.be/xm93WFJ7bNs

 

Dzisiejszy temat naszych zajęć brzmi: Niespodzianka dla naszych rodziców

 

- będziemy mówić o szacunku do rodziców

- podamy przykłady niespodzianek dla rodziców, wymienimy czynności, w których wykonaniu możemy pomóc mamie i tacie

- wykonamy formę przestrzenną – prezent dla rodziców

 

Posłuchajcie opowiadania S. Karaszewskiego Pychotka dla mamy.

 

Zróbmy coś słodkiego dla mamy! – zaproponował Olek.

Pychotkę-smakotkę! – klasnęła w ręce Ada. – A co zrobimy?

Myślałem o upieczeniu ciasta... ale to trochę za trudne. Najpierw trzeba przygotować wszystkie składniki... ale nie wiem jakie! Mąkę, cukier, jajka... ale nie wiem ile. Potem wszystko trzeba długo mieszać, dodawać rodzynki, migdały, proszek do pieczenia, drożdże i jeszcze nie wiem co. Potem ciasto musi rosnąć, ale nie wiem jak długo. Potem trzeba nagrzać piekarnik – ale nie wiem, do jakiej temperatury. A potem trzeba piec, ale nie wiem, ile czasu. I nigdy nie wiadomo, czy się nie spali, czy nie zrobi się zakalec, i czy ogóle się uda. Nie, ciasto nie dla nas.

Jaka szkoda… – westchnęła Ada.

Ale wiesz co? Można pychotkę-smakotkę upiec w lodówce!

W lodówce? Upiec? Raczej zamrozić!

Pamiętasz, jak ciocia na święta piekła sernik w lodówce?

Sernik? Tak! Był pyszny!

Nie trzeba mąki, nie trzeba jajek, nie trzeba drożdży, nie trzeba proszku!

A co trzeba? – Kilka paczek biszkoptów na spód, kilka waniliowych serków z dodatkami na środek, a na wierzch – galaretka!

Pychotka-smakotka! Upiekła ją ciotka! – zawołała Ada.

No to zabierajmy się do roboty!

Olek wyciągnął okrągłą blaszaną formę do tortu, postawił na stole.

Najpierw biszkopty! Wszedł na taboret, sięgnął do szafki po biszkopty.

Ja ci pomogę ułożyć! Ada zajęła się układaniem biszkoptów na blaszce.

Ada, nie zjadaj! Ada, to nie wypada! – zawołał Olek, gdy jego siostrzyczka zaczęła chrupać biszkopty.

Od tego ciastowania zgłodniałam! – powiedziała Ada. – I co?

Może być! – ocenił wspólną pracę Olek. – A teraz musimy przygotować galaretkę owocową! A potem ją ostudzić! Gdy będziemy galaretkę lać na sernik, nie może być za gorąca! Olek podgrzał wodę w czajniku, wlał do salaterki, wsypał galaretkę w proszku i wymieszał. Proszek zamienił się w kolorowy płyn.

Wygląda całkiem nieźle – ocenił Olek. – Jak w akademii pana Kleksa! Ale przydałyby się jakieś dodatki! Wyciągnął z szafki puszkę z ananasami w kompocie i otworzył ją, plastry ananasów z kompotem wlał do galaretki. Jeden krążek został na dnie puszki. Ada wyciągnęła go i zajadała ze smakiem.

Ada, nie wyjadaj! Ada to nie wypada!

Ale ja jestem głodna!

Jesteś łakomczuszek! Rozboli cię brzuszek! Poczekaj aż wszystko będzie gotowe!

Kiedy będziemy robić ser? – spytała Ada.

Ser znikł, a będzie sernik! – zażartował Olek, wyjmując serki waniliowe z lodówki.

Jeszcze rodzynki! – wyciągnął paczkę rodzynek z szafki.

Ja wyjmę serek z kubeczków, a ty wymieszaj go z rodzynkami – zaproponowała Ada. Przekładała serek metodą: jedna łyżeczka serka do miski, jedna do buzi.

Ada, nie wyjadaj! Ada, to nie wypada!

Kiedy strasznie zgłodniałam! Kiedy Olek odwrócił głowę, chwyciła kilka rodzynek i wsadziła do buzi.

Ada, widziałem! Ada, to nie wypada!

Ałe ja jechtem chłodna! – powiedziała Ada z pełną buzią.

Ty zawsze jesteś... nie głodna, ale łakoma! Zwykły obżartuch! Jak będziesz tyle wyjadać, to... to będziesz gruba jak beczka!

Ada wzruszyła ramionami.

Serek wymieszany z rodzynkami dzieci przełożyły do tortownicy, na podkład z herbatników.

Galaretka już ostygła, chyba można wylewać – ocenił Olek.

Trochę rzadka! – powiedziała Ada.

To nic, w lodówce zastygnie! Wylał na serek płynną galaretkę wymieszaną z kompotem ananasowym.

A teraz do lodówki, niech się piecze! Olek włożył sernik do lodówki i zamknął drzwi.

Jak myślisz, Olku, czy już upiekł się sernik? – spytała Ada po kilku godzinach.

Chyba tak. Przełożymy go na tacę!

Olek wyjął sernik, postawił na tacy i zdjął boki tortownicy. Niestety, sernik zamiast trząść się jak galareta, rozlał się na wszystkie strony jak rzadki kisiel, a na wierzchu, jak meduzy, pływały plastry ananasa. Herbatniki całkiem rozmiękły, zamieniając się w papkę, i całość nie była sernikiem, tylko kolorową słodką breją.

I co teraz? – załamała ręce Ada.

Zadzwonimy po pomoc! – krzyknął Olek. – A ty, jeśli chcesz, możesz to wszystko zjeść!

Nie mogę, powiedziała Ada – bo mnie mdli! Olek chwycił komórkę i zadzwonił do babci. – Witaj, Olku, miło, że dzwonisz! – usłyszał głos babci, a w tle głos dziadka.

Ja też witam! – zawołał dziadek.

Babciu, dziadku, pomóżcie! – zajęczał Olek. – Katastrofa!

Co się stało? – spytali dziadkowie.

Sernik nam się rozpłynął! – Jaki sernik?

Pieczony w lodówce! Na Dzień Matki!

Nic się nie martw! Przyjedziemy, pomożemy! I tak byliśmy umówieni na dzisiaj z waszymi rodzicami! Dziadkowie przyjechali z ogromnym tortem, który postawili na stole, tuż przed przyjściem rodziców. Gdy przyszli rodzice, Olek i Ada złożyli mamie życzenia z okazji Dnia Matki. Rodzice złożyli życzenia babci, która przecież też jest mamą, ale mamą taty. A potem wszyscy siedli do stołu i zjedli pyszny tort przygotowany przez dziadków.

A co to takiego? – spytała mama, odkrywszy w kuchni nieudaną pychotkę-smakotkę.

Och, chcieliśmy upiec sernik w lodówce... – Ale się nie udało? – uśmiechnęła się mama. – Nie szkodzi, następnym razem się uda!

 

Jak skończyło się przygotowanie sernika? Dlaczego?

 

Zachęcam was do wykonania pracy plastycznej- Bukiet dla mamy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Do jej wykonania będziecie potrzebowali:

 

- kolorowych kartek

- nożyczek

- kleju

Jestem pewna, że doskonale sobie poradzicie, bo wiem, że uwielbiacie robić wachlarze.

 

Wykonajcie proszę następujące karty pracy:

 

Dzieci młodsze (książka pomarańczowa)karta ze str.52- rysujecie po sladach rysunków, rysujecie wzory po śladach. Karta ze str. 53- dorysowujecie kwiatom łodygi i liście, ozdabiacie wazon, rysujecie kwiaty po śladach.

 

Dzieci starsze (książka niebieska)karta ze str. 53- liczycie głoski z nazw obrazków, dowiadujecie się co dla mamy przygotowała Ada, a co Olek, co zrobili razem, rysujecie to co sami przygotowalibyście dla mamy, rysujecie szlaczki po śladach, potem samodzielnie, mówicie co dzieci samodzielnie robia dla mamy, a co wspólnie. Karta ze str. 55- odczytujecie dialog, piszecie po śladach poznanych liter, czytacie takst.Karta ze str.54- dorysowujecie kwiatom łodygi i liście, ozdabiacie wazon,piszecie po śladach poznanych liter, czytacie tekst.

 

Pozdrawiam serdecznie

Anna Bednarek

28.05.2020

28.05.2020

Serdecznie witam wszystkie ,,Rybki" i Rodziców.

 

Dzisiaj również rozpoczniemy nasze spotkanie od porcji ruchu, która rozbudzi tych, którzy jeszcze nie do końca się obudzili i wszystkim nam doda energii do działania.

 

https://youtu.be/SOBEPiqlz48

 

Myślę, że po takiej dawce energetycznego tańca możemy już śmiało przejść do dzisiejszych zajęć, których temat bedzie brzmiał:Nasze ulubione zabawy i sporty.

 

- będziemy mówić o ulubionych zajęciach, zabawach i sportach poszczególnych członków rodziny

- wymienimy nazwy zabaw, w które można się bawić w domu i poza nim

- będziemy rozwijać nasza mowę

- będziemy mówić o ważnej roli sprawności fizycznej dla naszego zdrowia

 

Zachęcam was do obejrzenia filmu o przygodach Oli i Stasia, którzy opowiadaja nam jak ważny jest ruch fizyczny dla zdrowia i prawidłowego rozwoju każdego z nas, a zwłaszcza dzieci.

 

https://youtu.be/jgJOS26G1wY

 

Posłuchajcie wiersza J. Koczanowskiej Mama i Tata.- poproście rodzica o przeczytanie.

 

Mama i Tata to świat nasz cały,

ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,

to dobre, czułe, pomocne ręce

i kochające najmocniej serce. To są wyprawy do kraju baśni,

wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

loty huśtawką, prawie do słońca,

oraz cierpliwość, co nie ma końca.

Kochana Mamo, Kochany Tato,

dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

że nas kochacie, że o nas dbacie

i wszystkie psoty nam wybaczacie.

 

Odpowiedzcie na pytania

 

O jakich osobach była mowa w wierszu?

Kim dla dzieci są mama i tata?

Za co kochamy mamę i tatę?

Co robimy z rodzicami?

Za co dzieci dziękują rodzicom?

 

Zastanówcie się w jaki sposób lubicie spędzać czas ze swoimi rodzicami, co robicie w wolnym czasie, jakie sporty wspólnie uprawiacie. Pogoda nam ostatnio dopisuje, więc zabierajcie rodziców, rodzeństwo i ruszajcie na świerze powietrze. Chętnych zachęcam do wykonania pracy plastycznej pokazującej waszą aktywność.

 

Wykonajcie proszę następujące karty pracy:

 

Dzieci młodsze (książka pomarańczowa)karta ze str.49- uzupełnijcie pola naklejkami, tak by poziomo i pionowo były zdjęcia czterech kwiatów, nazwijcie kwiaty. Karta ze str.50-51- oglądacie obrazki i zdjęcia, mówicie jaki sport lubi tata, a jaki mama Olka, jaki lubi Olek, a jaki Ada, wymieniacie sporty przedstawione na rysunkach.

 

Dzieci starsze (książka niebieska)karta ze str.49- uzupełnijcie pola naklejkami, tak by poziomo i pionowo były zdjęcia czterech kwiatów, nazwijcie kwiaty, rysujecie szlaczek po śladach,a potem samodzielnie. Odczytujecie teksty, mówicie jaki sport lubi tata, a jaki mama Olka, jaki lubi Olek, a jaki Ada, wymieniacie sporty przedstawione na rysunkach.

Karta ze str. 52- rysujecie drogę w labiryncie, mówicie dokąd idzie rodzina Olka i Ady, rysujecie szlaczki po śladach, później samodzielnie.

 

Pozdrawiam was serdecznie.

Anna Bednarek

27.05.2020

27.05.2020

Serdecznie witam wszystkie ,,Rybki" i Rodziców.

 

Dzisiaj również rozpoczniemy nasze spotkanie od porcji ruchu, która rozbudzi tych, którzy jeszcze nie do końca się obudzili i wszystkim nam doda energii do działania.

 

https://youtu.be/SOBEPiqlz48

 

Myślę, że po takiej dawce energetycznego tańca możemy już śmiało przejść do dzisiejszych zajęć, których temat bedzie brzmiał:Mój kochany tatuś.

 

- opiszemy rolę taty w życiu każdego

- opiszemy jego wygląd za pomocą okresleń przymiotnikowych

- wymienimy czynności, w których możemy pomóc tacie

- będziemy wyrabiać poczucie rytmu poprzez wypowiadanie zdań w odpowiednim tempie

 

Wczoraj mówiliśmy o bardzo ważnej osobie dla każdego z was – Mamie, dzisiaj natomiast będziemy mówić o drugiej, równie ważnej osobie dla każdego, a mianowicie Tacie.

 

Zapraszam was do wysłuchania wiersza B. Kosmowskiej Dzień Taty.

 

rzyś uśmiecha się do mamy.

Mamy z Anią świetne plany!

Po śniadaniu, na trzepaku,

będzie popis akrobatów.

 

Potem – wy– Dziś Dzień Taty – mówi mama.

Czy pomysły jakieś macie?

Nie wypada, abym sama

wyprawiała święto tacie…

 

Kścig rowerami!

My, niestety, go przegramy.

Dla zwycięzcy są nagrody

choćby Ani pokaz mody.

 

No i zanim tata zaśnie,

poczytamy tacie baśnie…

Krzyś i Ania są szczęśliwi.

To się dzisiaj tatuś zdziwi!

 

Tylko mama zamyślona,

trochę smutna, jak nie ona…

Wreszcie wzdycha głośno na to:

Też bym chciała dziś być… tatą!

 

Po wysłuchaniu wiersza, odpowiedzcie proszę na pytania:

- jakim święcie mówiła mama z wiersza?

- o co prosiła mama swoje dzieci?

- jakie pomysły na wyprawienie święta tacie miał Krzyś?

- co dzieci chciały zrobić wspólnie?

- dlaczego na koniec mama posmutniała i zamyśliła się?

N. pyta dzieci dalej: Kiedy obchodzimy święto taty?

 

Spójrzcie teraz na zdjęcie i powiedzcie jak nazywamy w naszych rodzinach mężczyzn

w różnym wieku​?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Tata, Syn , Dziadek)

 

Podzielcie słowa na sylaby, policzcie je i powiedzcie jaka głoska jest na początku każdego z wyrazów. Dzieci starsze proszę dodatkowo, by podzieliły słowa na głoski.

 

Tata jest bardzo ważną osobą w życiu każdego dziecka. Zastanów się i powiedz:

 

Za co kochamy tatę? Jak możemy okazać tacie swoją miłość? Co tata robi w domu? W czym możemy pomóc tacie? Jak wyglądają wasi tatusiowie? Czy każdy tatuś musi być taki sam? Czy ważny jest wygląd tatusia, czy to, że jest dla was dobry i was kocha?

 

Teraz przypomnimy sobie jakich określeń możemy użyć, gdy chcemy opisać wygląd jakiejś osoby.

Jakiego wzrostu może być człowiek? (Niskiego, średniego, wysokiego).

Jak nazywamy ludzi mających dany kolor włosów? (Blondyn, brunet, szatyn, rudy).

Jakiej długości mogą być włosy? (Długie, krótkie; można nie mieć włosów – być łysym). – Jaką można mieć fryzurę? (Włosy proste, kręcone).

 

Proszę, byście w podobny sposób spróbowali opisać wygląd waszych rodziców.

Może ktoś z was będzie miał ochotę narysować swoją mamę i tatę. Zachęcam was do tego.

 

Wykonajcie proszę następujące karty pracy:

 

Dzieci młodsze (książka pomarańczowa)karta ze str.46-47- odczytujecie z rodzicem imiona dzieci, łączycie liniami wypowiedzi dzieci z obrazkami tatusiów, rysujecie szlaczek po śladzie, później samodzielnie. Karta ze str.48- kończycie rysunek wg.wzoru, rysujecie szlaczek po śladzie.

 

Dzieci starsze (książka niebieska)karta ze str.46-47- odczytujecie imiona dzieci, czytacie tekst, co dzieci mówią o swoich tatusiach, rysujecie szlaczek po śladzie, później samodzielnie. Karta ze str.48- rysujecie szlaczki po śladach, później samodzielnie.

 

Pozdrawiam was serdecznie, do jutra.

Anna Bednarek

Wczesne wspomaganie rozwoju
opis dokumentutypdata

 Witajcie Rybki !

Proszę dopasujcie cienie na obrazkach:)

       Życzę miłej zabawy!

jpg24-05-2020[ Pobierz ]
137 kB

 Droga Rybko!

Wytnij i pomaluj farbami serduszko:)

            Miłej zabawy!

jpg24-05-2020[ Pobierz ]
85 kB
26.05.2020

26.05.2020

Serdecznie witam wszystkie ,,Rybki" i Rodziców.

 

Tradycyjnie już zaczniemy nasze zajecia od zabawy ruchowej, która pobudzi nasze ciała i głowy do lepszej pracy. Dzisiaj proponuję wam rozgrzewkę – taniec, który doskonale znacie i bardzo lubicie ,,Taniec Minionków".

 

https://youtu.be/-XeuNvwVECs

 

Dzisiejszy temat zajęć będzie brzmiał:Kwiaty dla mamy.

 

- wyjaśnimy rolę mamy w rodzinie

- będziemy rozwijać mowę poprzez tworzenie określen dortczacych mamy

- będziemy rozwijać spostrzegawczość i sprawność rachunkową

 

Na początek proszę byście posłuchali wierszyka K. Datkun-Czerniak Mama.

Rozwiążcie zagadkę.

 

Kto pogłaszcze i przytuli,

łzy ukoi, baśń opowie –

i kto kocha nas

nad życie?

No, kochani…

Kto odpowie? (mama)

 

Zastanówcie się proszę i odpowiedzcie:

 

- Czy łatwo jest być mamą?

- Dlaczego mama jest taka ważna dla dzieci?

 

Następnie spróbujcie opisać wygląd swoich mam;powiedzcie, jakie zawody wykonują, czym się zajmują w domu, jak lubią spędzać wolny czas, jaka jast ich ulubiona potrawa, jakiej muzyki lubia słuchać, jaki kolor jest ich ulubionym.

 

Teraz zachęcam was do zabaw językowych ze słowem mama.

 

1. Utwórzcie jak najwięcej zdrobnień od słowa mama, np. mamusia,

2. Poszukajcie jak najwiecej określeń waszych mam, np. dobra, troskliwa, itd.

3. Ułużcie pięć zdań, w których będzie występowało słowo mama.

4. Następnie każde z ułożonych zdań podzielcie na słowa, policzcie ile jest słów.

 

Wykonajcie proszę następujące karty pracy:

 

Dzieci młodsze (książka pomarańczowa)karta ze str. 44- policzcie kwiaty w wazonach, porównajcie ich liczbę, pokolorujcie na czerwono kwadracik przy tym wazonie, w którym jest więcej kwiatów, rysujecie po śladzie nie odrywając kredki od kartki. Karta ze str. 45- słuchacie zdań czytanych przez rodziców, przedstawiacie je za pomocą klocków, rysujecie ile razem róż dostała mama, odpowiadacie na pytanie, uczycie się rymowanki z pomocą rodzica.

 

Dzieci starsze (książka niebieska)karta ze str.44- liczycie kwiaty w każdym wazonie, piszecie w okienkach odpowiednie liczby i znaki, rysujecie po śladzie, nie odrywając ręki od kartki. Karta ze str. 45- odczytujecie zdania i je rozwiązujecie, piszecie w okienkach odpowiednie liczby i znaki.

 

Pozdrawiam

Anna Bednarek

25.05.2020 r.

25.05.2020 r.

Witajcie Rybki

 

Dziś zaczniemy dzień od tańca SAŁATKA OWOCOWA Z POLEWĄ.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Vkiw9i_mQSo

 

 

Tematem dzisiejszych zajęć jest:

Jaka jest moja mama, jaki jest mój tata

 

 

poćwiczymy pamięć poprzez odtwarzanie fragmentów wiersza,

rozwiniemy umiejętności opisywania osób za pomocą określeń przymiotnikowych,

rozwiniemy umiejętności manualnych oraz pamięci poprzez odtwarzanie wyglądu rodziców na rysunku.

 

 

2.Proszę abyście odgadnęli zagadki umieszczone poniżej. Spróbujcie odczytać ich rozwiązania .

 

Jest jedyna na świecie – nigdzie lepszej nie znajdziecie.

Z nią można bawić się, uczyć i śmiać, przy niej nic złego nie może się stać.

(mama)

 

Wszystko zrobić potrafi w domu.

O tajemnicach nie powie nikomu. Często z nim w piłkę nożną gramy i bardzo, bardzo go kochamy.

(tata)

 

Powiedzcie mi,kim dla dzieci są mama i tata?

Jak można nazwać jednym słowem te osoby?

 

3.Wysłuchajcie wierszaA. Widzowskiej Dla Mamy i Taty.

 

Z okazji święta Taty i Mamy dziś uroczyście wam obiecamy: codziennie sprzątać swoje zabawki, nigdy nie spadać z wielkiej huśtawki, od mamy nigdzie się nie oddalać, groźnych zapałek szust! nie zapalać. Więcej nie zjemy kwaśnych jabłuszek, bo wtedy zawsze boli nas brzuszek. Gdy zobaczymy gdzieś muchomora,to go nie zerwie żaden przedszkolak! Będziemy grzeczni i przyrzekamy słuchać uważnie taty i mamy. Wyszorujemy ząbki starannie i nie będziemy wariować w wannie. Mama nas uczy drogowych znaków, tata trenuje małych pływaków. Lecz nikt przez pasy sam nie przechodzi ani do wody w morzu nie wchodzi! Od taty wiemy dużo o świecie: że trzeba czapkę zakładać w lecie, że się obcego pieska nie głaszcze, bo czasem groźnie otwiera paszczę. I na kontakty uważać mamy, więc się od prądu z dala trzymamy! Czytacie bajki, gdy księżyc świeci, rano buziaczkiem budzicie dzieci, a choć psocimy czasem troszeczkę, to wciąż jesteśmy waszym Słoneczkiem. Bo z rodzicami jest zawsze lato, kochana Mamo, kochany Tato!

 

Powiedzcie, co dzieci z wiersza obiecują z okazji święta mama i taty?

 

4. Wykonajcie proszę karty pracy cz. 5,

nr 42

Dzieci młodsze (książka pomarańczowa) -spójrz na rodziców Olka i Ady, powiedz jacy są twoi rodzice, - pokoloruj rysunki serduszek.

 

Dzieci starsze (książka niebieska)- odczytaj wyrazy, − podkreśl na czerwono te wyrazy, które dotyczą mamy, a na niebiesko – te, które dotyczą taty.

 

nr 43

Dzieci młodsze (książka pomarańczowa)-obejrzyj obrazki, − powiedz, jak Olek i Ada spędzają w maju wolny czas -odpowiedz na pytanie, jak spędzasz wolny czas z rodzicami, − dokończ rysować szlaczek (serca) według wzoru (rytmu) z poprzedniej karty.

 

Dzieci starsze (książka niebieska) − odczytaj teksty .

 

5. Kochani dołączam dla chętnych dzieci kolorowankę DZIEŃ MAMY , którą możecie jutro podarować  swoim Mamom z okazji ich święta.

 

 

 

Pozdrawiam,

Anna Błąkała

 

opis dokumentutypdata

KOLOROWANKA DZIEŃ MAMY

jpg24-05-2020[ Pobierz ]
38 kB
22.05.2020r.

22.05.2020 r.

 

Witam wszystkich bardzo serdecznie.

 

1. Na początek tego pięknego dnia zapraszam Was do rozgrzewki z Pipi.

 

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

 

Tematem Naszych piątkowych zajęć będzie

 

KOLORY WIOSNY

 

  • wzbogacimy wiadomości na temat zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla wiosny.

 

2.Wykonajcie proszę kartę pracy cz. 5, nr 40

 

pokoloruj rysunki motyli, które tworzą pary z podanymi obrazkami,

wysłuchaj rymowanki czytanej przez rodzica , powtórz ją.

 

3. Wysłuchaj wiersza I. R. Salach Tęcza czytanego przez rodzica.

 

 

Tęcza ma siedem kolorów, kolorów siedem ma.

Wymienił je Karolek, wymienię je i ja.

Kolor fioletowy pierwszy przyszedł mi do głowy.

Granatowy kolor ciemny dla oka jest przyjemny.

Za nim będzie błękit jak błękitne niebo.

Potem zieleń traw. Nie pytaj mnie, dlaczego.

Barwa żółta jak słoneczko i pomarańczowa, na końcu czerwona – i tęcza gotowa.

   

 

Odpowiedz na pytania:

  • Ile kolorów ma tęcza?

  • Jakie kolory występują w tęczy?

  • Obok jakiego koloru znajduje się kolor pomarańczowy?

  • Obok jakiego koloru znajduje się kolor czerwony?

  • Obok jakiego koloru znajduje się kolor niebieski?

 

4. Czy wiesz co to jest tęcza? Jak powstaje tęcza? Jaki kształt ma tęcza?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czy wiesz,że tęcza to zjawisko optyczne i meteorologiczne. Powstaje na niebie wtedy, kiedy pada deszcz i świeci
słońce. Dzieje się tak dlatego, że promienie słońca, kierując się w stronę ziemi, napotykają na swojej drodze krople wody. Przechodzą przez nie, w wyniku czego białe światło słoneczne zmienia się
w wielobarwne widmo. Tworzy na niebie kolorowy most
.

 

5.Wykonajcie kartę pracy cz.5, nr 41.

 

Dzieci młodsze ( książka pomarańczowa)dokończ kolorować tęczę,- wyjaśnij,kiedy i dlaczego ona powstaje, -rysuj po śladach.

 

 

 

Dzieci starsze(książka niebieska) -rysuj po śladzie, nie odrywając kredki od kartki

 

 

6. Kochani, co wiecie o biedronkach? Ile mają kropek? Czy wszystkie biedronki są czerwone?